Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Okręty rosyjskie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek S.




Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 27
Przeczytał: 3 tematy


PostWysłany: Wto 20:23, 11 Wrz 2012    Temat postu:

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pisząc o listach, miałem na myśli te dostępne w internecie, a przede wszystkim Sailing Warships.
Jedyny pasujący to wymieniony na Histoire et Figurine (http://naval.histofig.com/Turquie.html):
40 działowy Mahubey Subham
Skąd autor ma tą informację nie mam pojęcia. Rosjanie w swych opracowaniach nie podają ilości dział.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6372
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:41, 11 Wrz 2012    Temat postu:

Aha. No rzeczywiście, nie wygląda na to, by autor listy znał tę fregatę od „tureckiej” strony, po prostu przedstawił to, co wiadomo od Rosjan.
Także liczba 40 dział odpowiada temu, jak klasyfikowali tę jednostkę w swojej flocie Rosjanie (co oczywiście nie musiało być sprzeczne, ale mogło). Rosyjscy autorzy podają bowiem owe 40 armat, chociaż akurat nie robi tego Czernyszew. Mamy jednak tę liczbę u Daniłowa, mamy u Tredrey i Sozaeva (tu ze znakiem zapytania), podaje ją Anderson, który opierał się na Kumanim, Veselago i Krotkovie, więc w rosyjskich opracowaniach liczba 40 występuje wcale licznie.
Warto też pamiętać, że wszystkim zdarzało się w tamtej epoce zdobyć jakiś transportowiec, żaglowiec korsarski lub nawet handlowy i wcielić do własnej floty w charakterze fregaty, której na próżno by szukać w spisach fregat marynarki wojennej przeciwnika. Nie twierdzę, że tu tak musiało być, ale trzeba i taką ewentualność brać pod uwagę
Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin