Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Literatura piękna a historia epoki żagla
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6499
Przeczytał: 2 tematy


PostWysłany: Pią 12:24, 21 Mar 2025    Temat postu:

Tu Pan wyjątkowo źle trafił, ponieważ trudno chyba znaleźć osobę, która na kwestiach podatkowych znałaby się gorzej niż ja. Zatem – zamiast wyjaśnienia, którego nie umiem udzielić - kilka cytatów na ten temat z pracy N.A.M. Rogera „A Naval History of Britain, 1649-1815”, które wyraźnie wskazują na różnicę przed wojnami z rewolucyjną i napoleońską Francją i potem, od ich początku.
„Brytyjczycy toczyli wszystkie swoje osiemnastowieczne wojny za pożyczone pieniądze, a stale rosnąca zdolność kredytowa była fundamentalna do przetrwania wojen przez Wielką Brytanię. Proporcja kosztów każdej wojny finansowanych z bieżącego opodatkowania spadła z 49 procent podczas wojny z Ligą Augsburską [1688-1697] do zaledwie 19 procent podczas wojny amerykańskiej. Cała reszta pochodziła z zadłużania. W każdej wojnie ministrowie finansów uważali, że dochodzili do limitu, jaki może znieść rynek i za każdym razem okazywało się, że byli w błędzie. Ale mieli rację, że granica gdzieś jednak istniała i osiągnął ją Pitt pod koniec lat 1790-tych. Kryzys finansowy z 1797 był trójtorowy: kryzys płynności skontrowany zawieszeniem wymienialności na złoto; kryzys kredytu rządowego, który wymagał zwiększenia dochodów państwowych; i kryzys podatkowy, który trzeba było pokonać dla ich wzrostu. Prawie wszystkie nowe podatki, jakie służyły do zabezpieczenia rządowych pożyczek przez stulecie, były podatkami pośrednimi, głównie w formie akcyz. […] Do 1797 realne dochody z ziemi [o stawce podatkowej niezmienianej od 1692] były zdecydowanie niedoszacowane, A ŻADEN INNY DOCHÓD NIE BYŁ W OGÓLE OPODATKOWANY. Jako pobieżne zastępstwo rząd Pitta opodatkował wyróżniające się oznaki bogatych: konie, psy, służących, powozy, tarcze herbowe i nawet puder do peruk. W 1798 te samo-nakładające się podatki wzrosły trzykrotnie albo więcej, ale kiedy i tak przyniosły mniej niż połowę z przewidywanych 7 milionów, czasu wprowadzenia radykalnych zmian nie dało się już odwlec. W 1799 Pitt wprowadził PIERWSZY PODATEK DOCHODOWY, który zmienił trendy finansowe wieku. […] Pomiędzy 1800 a 1815 opodatkowanie finansowało 70 procent kosztów wojny. To właśnie ten dodatkowy podatek bezpośredni, PŁACONY TYLKO PRZEZ BOGATYCH, uczynił możliwą wielką wojnę… Dla porównania z wojną amerykańską – dług państwowy zwiększył się trzykrotnie, ale wpływy kasowe z podatków wrosły ponad pięciokrotnie, osiągając bezprecedensową wartość 20 procent dochodu narodowego”.
Czyli przed 1799 oficerowie Royal Navy nie płacili podatku dochodowego wcale, a od 1799 jak najbardziej, w tym PRZEDE WSZYSTKIM admirałowie. W jaki sposób faktycznie to realizowano – nie mam pojęcia, nie znam literatury na ten temat, a gdybym znał, to obawiam się, że i tak nic bym z tego nie zrozumiał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pantelej




Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 108
Przeczytał: 15 tematów


PostWysłany: Pią 22:35, 21 Mar 2025    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Strona 22 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin