Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna www.timberships.fora.pl
Forum autorskie plus dyskusyjne na temat konstrukcji, wyposażenia oraz historii statków i okrętów drewnianych
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poszukuję wydawcy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6376
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:05, 04 Gru 2010    Temat postu: Poszukuję wydawcy

Poszukuję wydawcy do książeczki (broszury, wg niektórych ocen, skoro komputerowy „maszynopis” liczy tylko około 130 stron razem z bibliografią) o tytule „Drewno szkutnicze do końca epoki żagla”.
Chciałbym być dobrze zrozumiany. Nie potrzebuję redaktorów, korektorów ani nikogo z ustawiających tekst. Wręcz przeciwnie, nie pozwolę w nim zmienić ani słowa. W gruncie rzeczy nawet druk nie jest problemem, ponieważ istnieją drukarnie internetowe, a na te 50 egzemplarzy – które, jak oceniam, mogą znaleźć w Polsce nabywców – zapewne sam byłbym w stanie wyłożyć odpowiednie pieniądze. To, co naprawdę stanowi tu wąskie gardło, to kanały dystrybucyjne. Zbierać zamówienia też można przez Internet, ale wystawanie godzinami na poczcie, aby wysłać każdy pojedynczy egzemplarz, przekracza już moje możliwości.

Dla wyjaśnienia, o czym jest ta książka, załączam spis treści oraz spis „ciekawostek” – niektórych znanych już bywalcom FOW, innych całkiem nowych.

SPIS TREŚCI:
1. ZAKRES
2. NIESTAŁOŚĆ CECH DREWNA SZKUTNICZEGO UWAŻANYCH ZA PODSTAWOWE
3. STAROŻYTNOŚĆ
3.1. EGIPT
3.2. FENICJA
3.3. GRECJA
3.4. KARTAGINA
3.5. RZYM
3.6. DLACZEGO TAKA RÓŻNORODNOŚĆ?!
4. DREWNO SZKUTNICZE WCZESNEGO ŚREDNIOWIECZA – ODMIENNOŚĆ PÓŁNOCY I POŁUDNIA EUROPY
5. ROZKWIT ŚREDNIOWIECZA I NADAL INNE DREWNO NA BUDOWĘ OKRĘTÓW ORAZ ODMIENNE TECHNIKI NA PÓŁNOCY I POŁUDNIU EUROPY
6. KARAKI I GALEONY EPOKI NOWOŻYTNEJ, DREWNO LOKALNE I IMPORTOWANE, PIERWSZE OKRĘTY Z DREWNA EGZOTYCZNEGO
6.1. PÓŁWYSEP IBERYJSKI
6.2. DREWNO EGZOTYCZNE IMPERIUM PORTUGALSKIEGO
6.3. DREWNO EGZOTYCZNE IMPERIUM HISZPAŃSKIEGO
6.4. POŁUDNIE EUROPY I PÓŁNOCNA AFRYKA
6.5. IMPERIUM OSMANÓW
6.6. EUROPA PÓŁNOCNO-ZACHODNIA
6.7. EUROPA ŚRODKOWA I PÓŁNOCNO-WSCHODNIA
7. PROBLEMY TRANSPORTU DREWNA SZKUTNICZEGO
7.1. ETAP LĄDOWY
7.2. ETAP RZECZNY
7.3. ETAP MORSKI
8. WIEK DRZEW NADAJĄCYCH SIĘ DO BUDOWY OKRĘTÓW ŻAGLOWYCH
9. FORMY GNICIA DREWNA, GATUNKI GRZYBÓW ODPOWIEDZIALNYCH ZA TEN PROCES I WARUNKI SPRZYJAJĄCE ICH ROZWOJOWI
10. WPŁYW PORY ŚCINANIA DRZEW NA TRWAŁOŚĆ I WŁAŚCIWOŚCI POZYSKIWANEGO MATERIAŁU
11. STANDARDOWE I NIEKONWENCJONALNE METODY SEZONOWANIA DREWNA
11.1. SUSZENIE JAKO NAJPOWSZECHNIEJSZA I NAJSKUTECZNIEJSZA METODA SEZONOWANIA
11.2. „SEZONOWANIE” DREWNA MASZTOWEGO
11.3. NIETYPOWE METODY SEZONOWANIA
12. OKRĘTY WOJENNE ORAZ STATKI HANDLOWE EPOKI DREWNIANYCH LINIOWCÓW, PROBLEMY SUROWCOWE W UPRZEMYSŁAWIAJĄCEJ SIĘ EUROPIE
12.1. LUKSUSOWA I KŁOPOTLIWA POZYCJA BRYTYJCZYKÓW
12.2. DOŚWIADCZENIA BRYTYJSKICH SZKUTNIKÓW Z DĘBAMI ZAGRANICZNYMI
12.3. PROBLEMY SUROWCOWE ROSJAN
12.4. WZGLĘDNE BOGACTWO FRANCUZÓW, KOSZTY SPOŁECZNE I KONSEKWENCJE DLA MARYNARKI PO REWOLUCJI
12.5. COKOLWIEK ZUŻYTE IMPERIA HISZPANÓW I PORTUGALCZYKÓW – ODMIENNE MODELE BUDOWNICTWA OKRĘTOWEGO NA TERENIE AMERYKI
12.6. POZYSKIWANIE DREWNA SZKUTNICZEGO ZNAD BAŁTYKU
12.7. CAŁKOWITA JEDNOLITOŚĆ PRZY WIELKIEJ RÓŻNORODNOŚCI MATERIAŁÓW KONSTRUKCYJNYCH
12.8. ŻAGLOWE OKRĘTY WOJENNE Z MIĘKKIEGO DREWNA
12.9. SUROWCE W BUDOWNICTWIE OKRĘTOWYM PAŃSTW SKANDYNAWSKICH
13. SPECYFIKA MATERIAŁOWA TURECKIEGO SZKUTNICTWA NA PRZEŁOMIE XVIII I XIX WIEKU
14. NOWE ŹRÓDŁA DREWNA W POSTACI LASÓW AMERYKI PÓŁNOCNEJ, AFRYKI I INNYCH
14.1. NIEUDANE FLIRTY FRANCUSKIEJ MARYNARKI WOJENNEJ Z DREWNEM Z NOWEJ FRANCJI
14.2. NOWA ANGLIA JAKO ŹRÓDŁO ZAOPATRZENIA ROYAL NAVY W MASZTY – OD UZUPEŁNIEŃ PO UZALEŻNIENIE, OD KRÓLEWSKIEGO MONOPOLU DO REWOLUCJI AMERYKAŃSKIEJ
14.3. ULUBIONE GATUNKI DREWNA SZKUTNICZEGO W NIEPODLEGŁYCH STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI PÓŁNOCNEJ
14.4. DOŚĆ OSOBLIWE UWARUNKOWANIA ROZKWITU KANADYJSKIEGO SZKUTNICTWA CYWILNEGO W XIX WIEKU
14.5. DRZEWA Z AZJI, AFRYKI, AUSTRALII I OCEANII ORAZ LUDOŻERSTWO, SMRÓD I INNE KŁOPOTY
14.5.1. TEK – NEC PLUS ULTRA?
14.5.2. AFRYKA – KONTYNENT „DĘBÓW”, „TEKÓW” AFRYKAŃSKICH I „ŚMIERDZĄCYCH DRZEW”
14.5.3. LEŚNE BOGACTWA AUSTRALII I OCEANII ORAZ WYRAŹNY BRAK EMPATII MIĘDZY BIAŁYMI PRZBYSZAMI A WCZEŚNIEJSZYMI MIESZKAŃCAMI TYCH ZIEM
14.5.4. INNE CENNE GATUNKI AZJATYCKIE
14.6. „ZA DOBRE” DRZEWA GUJANY
15. DAWNE DREWNO OKRĘTOWE DZISIAJ, CZYLI PROBLEMY RESTAURATORÓW ZABYTKÓW SZKUTNICZYCH A TAKŻE TWÓRCÓW REPLIK
15.1. MATERIAŁY DO RENOWACJI DAWNYCH OKRĘTÓW
15.2. DREWNO I „DREWNO” PŁYWAJĄCYCH REPLIK


SPIS CIEKAWOSTEK:
1. CO MIAŁY WSPÓLNEGO PRESTIŻOWE OKRĘTY FARAONÓW EGIPSKICH Z CHRYSTUSEM?
2. CZEMU DĄB SZYPUŁKOWY I SOSNA POSPOLITA Z WYSP BRYTYJSKICH DAWAŁY ZUPEŁNIE INNY MATERIAŁ SZKUTNICZY NIŻ QUERCUS ROBUR I PINUS SYLVESTRIS Z TERENÓW POLSKI, LITWY I RUSI?
3. DLACZEGO OTWIERAJĄC BUTELKĘ TRADYCYJNIE ZAPAKOWANEGO WINA AUSTRALIJSKIEGO LUB KALIFORNIJSKIEGO POWINNIŚMY POMYŚLEĆ O KSIĘCIU HENRYKU ŻEGLARZU?
4. JAKI CUD SPRAWIŁ, ŻE W NIDERLANDACH, KRAINIE NIZINNEJ, WYDARTEJ MORZU, SŁABO ZALESIONEJ I O WARUNKACH KLIMATYCZNYCH ZUPEŁNIE NIEKORZYSTNYCH DLA BUDOWANIA PRZEZ NATURĘ MOCNEGO DREWNA GATUNKÓW IGLASTYCH, POJAWIŁA SIĘ OGROMNIE CENIONA SOSNA FLANDRYJSKA?
5. DLACZEGO SZEWCOM I OWCOM HISZPAŃSKIM POSPOŁU BYŁA NIE NA RĘKĘ (KOPYTO) ODBUDOWA FLOTY PO KLĘSCE „NIEZWYCIĘŻONEJ ARMADY” FILIPA II?
6. CZY MOŻNA ZYSKAĆ NA BRAKU DOBREGO, TRWAŁEGO DREWNA SZKUTNICZEGO?
7. DLACZEGO ŚWIERK NORWESKI, CHOCIAŻ DORASTA KILKUDZIESIĘCIU METRÓW WYSOKOŚCI, NADAWAŁ SIĘ TYLKO NA KRÓTKIE DRZEWCA, NP. REJE, A NIE BYŁ CENIONY PRZY KONSTRUOWANIU MASZTÓW?
8. DLACZEGO WIĘC W POLSCE, KRAJU ISTOTNYM DLA ZAOPATRYWANIA
CAŁEJ ZACHODNIEJ EUROPY W MATERIAŁY DO BUDOWY OKRĘTÓW,
GÓRNĄ GRANICĄ OPŁACALNOŚCI HANDLU OPARTEGO NA PODWODACH
BYŁA ODLEGŁOŚĆ AŻ 150 KILOMETRÓW?
9. JAK MAKSYMALNIE ZWIĘKSZYĆ ŁADOWNOŚĆ TRANSPORTOWCA DREWNA?
10. SKĄD TAKA ROZBIEŻNOŚĆ MIĘDZY DOCENIANIEM SZTUCZNEJ
IMPREGNACJI W BUDOWNICTWIE LĄDOWYM, A JEJ KIEPSKIM
ODBIOREM W OKRĘTOWNICTWIE?
11. DLACZEGO ROSJA I TURCJA, WALCZĄC ZE SOBĄ O PANOWANIE NA
MORZU CZARNYM, WSPOMAGAŁY WZAJEMNIE SWÓJ POTENCJAŁ
MILITARNY?
12. DLACZEGO WSPANIAŁA SOSNA ARAUKARIA, MAJESTATYCZNE DRZEWO OSIĄGAJĄCE 50 M WYSOKOŚCI PRZY PROSTYM JAK STRZAŁA PNIU, NIE SPRAWDZIŁA SIĘ W BUDOWIE MASZTÓW OKRĘTOWYCH?
13. DO CZEGO MOGŁO SIĘ PRZYDAWAĆ POD WODĄ MAŁO WYTRZYMAŁE, MIĘKKIE, NIESZTYWNE I SZYBKO NASIĄKAJĄCE DREWNO?
14. JAK WYPLATANO Z KRZEWÓW GŁÓWNE BELKI SZKIELETU ORAZ KLEPKI POSZYCIA BARDZO WIELU KANADYJSKICH I SPOREJ LICZBY AMERYKAŃSKICH STATKÓW?!
15. DLACZEGO DRZEWA OPISYWANE PRZEZ NIEKTÓRYCH JAKO NAJWIĘKSZE NA ŚWIECIE, MAMUTOWIEC OLBRZYMI ORAZ SEKWOJA AMERYKAŃSKA, NIE SŁUŻYŁY DO BUDOWY OKRĘTÓW?
16. JAK WZROST PRZESTĘPCZOŚCI W ANGLII PRZYCZYNIŁ SIĘ DO IMPORTU AUSTRALIJSKIEGO DREWNA SZKUTNICZEGO?

Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6376
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:18, 10 Sty 2011    Temat postu:

Aktualnie już NIE POSZUKUJĘ wydawcy.
Książeczka prawdopodobnie ukaże się za około trzy miesiące. Będzie w wolnej sprzedaży internetowej, a także w jednej czy dwóch wybranych księgarniach. Oprócz tego dwadzieścia kilka egzemplarzy autorskich (jakoś je wyróżnię) zostanie rozprowadzonych - wśród pierwszych zainteresowanych - przez pana Krzysztofa Nowaka, który taką pomoc uprzejmie zaoferował.
Pozdrawiam przyszłych czytelników,
Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Colonel




Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:21, 11 Sty 2011    Temat postu:

Wstępnie gratuluję!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ramond




Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:36, 11 Sty 2011    Temat postu:

Cytat:
Oprócz tego dwadzieścia kilka egzemplarzy autorskich (jakoś je wyróżnię) zostanie rozprowadzonych - wśród pierwszych zainteresowanych - przez pana Krzysztofa Nowaka,

Gdzie i w jakiej formie należy dokonać zgłoszenia? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kgerlach
Administrator



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 6376
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:49, 11 Sty 2011    Temat postu:

Dziękuję, lecz z zamówieniami proszę się jeszcze wstrzymać! Jak zostanie ustalona cena, może się okazać, iż za te pieniądze książeczki o takim formacie, objętości i postaci (że o treści nie wspomnę) tak naprawdę nikt nie chce kupić i będzie głupio wycofywać się z deklarowanych zamówień Wink ! Na razie nie chciałem wprowadzać w błąd następnych potencjalnych wydawców i stąd komunikat. O kolejnym etapie nie omieszkam powiadomić odpowiednio w porę Smile .
Pozdrawiam, Krzysztof Gerlach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.timberships.fora.pl Strona Główna -> Okręty wiosłowe, żaglowe i parowo-żaglowe / Pytania, odpowiedzi, polemiki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin